Uudistimme Lehtipistettä

Viimeisimmät artikkelit

Raikastetun brändi-ilmeemme jalkautuksessa etenimme vuoden aikana uudistamaan verkkosivumme ja myymäläkalustekonseptimme. Marraskuussa avautuivat Lehtipisteen uudet verkkosivut ja asennettiin myymäläkonseptin ensimmäiset pilottikohteet.

Viime vuoden lopulla valmistui Lehtipisteen raikastettu brändi-ilme, joka toteutettiin yhteistyössä muotoilu- toimisto Pinto Designin kanssa. Projektin aikana tiimit pohtivat arvoja, visioita, missiota sekä lehtien ja lukemisen roolia kuluttajien elämässä ja arjessa.

”Lehtipisteen uudistetun brändi-ilmeen takana avaintiimit onnistuivat tuomaan Lehtipisteen uudelleen ja freesimmällä tavalla lähemmäs ihmisten arkea ja muistuttamaan siitä, että fyysinen tuote ei ole korvattavissa,” kiteyttää Pinton Jukka Tuhkanen.

Brändityön kokonaisvaltaisuus ulottuu aina verkkosivuista myyntipisteisiin ja -alueisiin uudenlaisina kaluste- ja näkyvyysratkaisuina.

 

LEHTIPISTE.FI

Lehtipisteen verkkosivujen uudistuksessa parannettiin käyttäjäkokemusta ja saatettiin sivut teknisesti ajan tasalle. Uusi sivusto ei ainoastaan heijastele Lehtipisteen brändi-ilmettä, vaan myös tarjoaa sujuvamman polun navigointiin eri sidosryhmille, selkeämmän tiedon löydettävyyden ja paremman vuorovaikutuksen niin kuluttajien kuin yhteistyökumppaneiden kanssa. Lisäksi projektissa panostettiin tekniseen päivitykseen, jotta sivusto pysyy ajan tasalla ja toimii saumattomasti kaikilla laitteilla. Sivustouudistuksen visuaalisesta ilmeestä vastasi muotoilutoimisto Pinto Design, joka oli luomassa myös Lehtipisteen uudistettua brändi-ilmettä ja myymäläkonseptia. Sivuston teknisen toteutuksen kumppanina toimi Coredo, jolle Lehtipisteen uuden sivuston kehittäminen on ollut ilo ja ammatillinen ylpeys.

”Lehtipisteen uniikki liiketoiminta näkyy myös sivuston teknisessä toteutuksessa, jossa integroimme verkkosivujen tiedot Lehtipisteen järjestelmään. Onnistuminen on vaatinut hyvää yhteistyötä ja vaikka tekninen maailma on oman punnerruksensa hankkeeseen tuonut, yhteistyö on ollut molemmin puolin avointa ja eteenpäin katsovaa,” kertoo Coredon toimitusjohtaja Joona Puhakka.

 

KALUSTEUUDISTUS

Yksi uuden myymäläkalustekonseptin tavoitteistamme on tarjota kuluttajalle houkutteleva, inspiroiva ja vaivaton ostokokemus. Uuden kalustekonseptin jalkautus on käynnistynyt ja sen myötä päälehtiesittelyiden ilme on hiljalleen muuttumassa modernimmaksi, selkeämmäksi ja asiakasystävällisemmäksi. Ensimmäiset pilotit toteutettiin marraskuun aikana Prisma Myyrmannissa ja Prisma Riihimäessä.

”Kalustekokonaisuuden suoraviivainen ilme yhdistettynä ajattomaan värimaailmaan tuo tuotteet erinomaisesti esille. Selkeät opasteratkaisut puolestaan helpottavat kuluttajan navigointia,” toteaa Lehtipisteen markkinointipäällikkö Anna-Leena Raita.